piątek, 21 listopada 2014

"Woda - źródło życia".



20 listopada 2014r. w bibliotece dla dorosłych i dla dzieci przy ulicy Grunwaldzkiej odbyły się zajęcia edukacyjne, ph.: „Woda – źródło życia” zorganizowane w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej. Akcja ma na celu uświadomienie istnienia zjawisk i problemów łączących ludzi na całym świecie. Podczas spotkania, dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 45 w Bydgoszczy, zastanowiły się nad prawem dostępu do wody pitnej oraz sposobami jej oszczędzania. Okazało się, że prawie w każdej dziedzinie życia, niezbędna do prawidłowej egzystencji jest woda. Dzieci obliczyły ile wody zużywają każdego dnia. Pracując w grupach wymyśliły sposoby zmniejszenia jej zużycia, np.: podczas mycia zębów, prania, mycia naczyń. Uczestnicy dokonali również symbolicznego podziału wiadra z wodą przyporządkowując każdy litr wybranym czynnościom. W ten sposób dzieci dowiedziały się, że najwięcej wody zużywamy na czynności związane z higieną osobistą oraz przygotowywaniem posiłków. Obejrzały również mapę dostępu do wody pitnej na świecie, a następnie ułożyły hasła dotyczące oszczędzania wody i rozwiązały quiz. Na zakończenie spotkania powstały plakaty promujące dbanie o mniejsze zużycie wody.










5 komentarzy:

  1. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak najbardziej, że tak jest i fajnie, że już młodzi ludzie się o tym uczą. Jeśli chodzi o wodę to u mnie przy domu jest studnia głębinowa. Całkiem niedawno dopiero dowiedziałem się o pompach głębinowych śrubowych https://www.dostudni.pl/glebinowe-pompy-srubowe-czym-sa-jakie-sa-ich-zalety-i-wady,b71.html i muszę przyznać, że jest to ciekawe rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, że tak jest i moim zdaniem sama woda jest jedną z najważniejszych kwestii. Ja również zacząłem zbierać wodę deszczową. Po przeczytaniu artykułu http://piekniejszyogrod.pl/jaka-pompe-do-deszczowni-kupic wiem także jaką pompę do deszczówki warto jest mieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie dlatego ja również skupiam się na tym aby zawsze mieć sprawną i dobrze działającą instalację wodną. Jak coś to oczywiście polecam wam hydraulika https://warszawskihydraulik.pl/ który i u mnie sporo prac już wykonywał.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy miałem awarię hydrauliczną w moim mieszkaniu, szukałem fachowca, który szybko i skutecznie rozwiąże mój problem. Dzięki stronie https://g.co/kgs/fwEXQE znalazłem profesjonalnego hydraulika, który nie tylko naprawił usterkę, ale także doradził mi w kwestii dalszej pielęgnacji instalacji. Jego doświadczenie i profesjonalizm były na najwyższym poziomie.

    OdpowiedzUsuń